Navyman

Mina marina minnen och nutida upplevelser med Flottans Män. Samt en del andra sjörövarhistorier.

SVERIGE SKEPPEN

Kategori: FLOTTANS MÄN

Imorgon åker jag till stockholm för att deltaga i Flottans Män
konferans där jag skall bl, a informera om bloggar, facebook
och andra media som kan användas för spridning av information
om just Flottans Män.
 
Skall även deltaga i seminarium som belyser insamlandet och byggandet
av bl,a pansarbåten Sverige. För att hedra detta minne kan jag här belysa
två trevliga böcker.
 
Boken Klart Skepp belyser just insamlandet, byggandet, projekten,
kostnader mm runt SVERIGESKEPPEN och det lilla jag skummat
igenom verkar jätteintressant.
 
 
 
Den andra boken heter ÖRLOGSVAKT och berättar om kustflottans fartyg under
slutskedet av andra världskriget och har många trevliga bilder.
Tyvärr ingen bildinfo under bilderna vilket hade varit intressant.
 
 
 
Avslutningsvis en pampig bild som passar mig som gammal artillerist som hand
i handsken. Svårt artilleri på svenska fartyg är ståpäls.
 
 
 Ett Tack Till Sven S för dom fina böckerna.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: