Navyman

Mina marina minnen och nutida upplevelser med Flottans Män. Samt en del andra sjörövarhistorier.

Båt Modell Saxaren

Kategori: Allmänt


Min morfar som gick bort nyligen 96 år gammal han med  att under sin livstid bygga några båtar,
och efter ett par fina segelbåtar byggde han en motorbåt.
Kanske härifrån jag fått mitt intresse för båtar o hav.

Det roliga med den var att jag var med under slutfasen och sjösättningen av denna båt 1972.
Båten sålldes så småningom till en bror till hans fru, men för ca 15 år sedan sålldes den ur släkten
och jag var alltid lite småsugen på just denna båt så nu har jag under ett par år försökt  få tag på den.
Sista ledtråden är vänern och Runt Lidköping.
Båten är byggd i mahogny och jag kommer ihåg många trevliga stunder i denna båt.



Så här ser den ut och någon gång ramlar jag kanske över den.
Visst är den snygg.

I morgon blir det lite fler inlägg.

Ha en bra kväll

Kommentarer


Kommentera inlägget här: